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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 11. 23. Fri

by Sports Entrepreneur 2023. 11. 26.

【 To-do list 

  - Unity 자격증 취득하기

 

 In progress 

  - Unity Certified Professional: Programmer
  - C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.

 

 Done 

   -  Unity Certified Professional: Programmer

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Section 1 : Evaluating Project Requirements
     1. About the Unity Certified Programmer Exam
     2. Introduction to Course 1
     3. About the Challenges and Solutions
     4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
     5. Asterax Requirements Doc
     6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
     7. Soulution 1 - Scripting Needs
     8. Challenge 1 - Scripting Needs
     9. Practice Exam - Scripting Needs

   Section 2 : Basic User Input and Object Management
    10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
    11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
    12. AsteraX Movement Challenge

    13. Challenge 2 - Hints and Tips
    14. Solution 2A - The PlayerShip
    15. Solution 2B - Turret Movement and Firing Bullets
    16. Solution 2C - Screean Wrap
    17. Challenge 2 - Player Movement and Firing
    18. Practice Exam - Movement and Firing  

 

 Section 3 : Spawning and Destroying Objects

    19. C# Best Practices for Collaboration

    20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids

    21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids

    22. AsteraX Asteriods Challenge

    23. Challenge 3 - Hints and Tips

    24. Solution 3A - Spawning Asteroids

    25. Solution 3B - Collisions with Bullets

    26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper

    27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices

 

 Section 4 : Tracking and Displaying Application Data

    28. Developer Testing and Debugging in Unity

    29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI

    30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review

    31. Challenge 4 - Hints and Tips

    32. AsteraX Challenge 4 Project Files

    33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps

    34. Solution 4B - Points and UI

    35. Course 1 Summary

    36. Congratulations!

    37. Practice Exam - Developer Testing

 

Chapter 2 : Particle and Effects Systems

 

 Section 5 : Particle and Effects Systems

   38. Course 2 Introduction

   39. About the Challenges and Solutions

   40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions

   41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions

   42. AsteraX Particle and Effects Challenge

   43. Challenge 1 - Hints and Tips

   44. Solution 1A - Particles and Explosions

   45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus

   46. Challenge 1 - Hints and Tips

   47. Solution 1A - Particles and Explosions

   48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus

   49. Challenge 1 - Self Evalution

   50. Session 1 Quiz - Particles and Effects 

 

 Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1

   51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause

   52. AsteraX Multiple Levels Challenge

   53. Solution 2A - Pause

   54. Solution 2B - Multiple Levels

   55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel

   56. Challenge 2 - Self-Evaluation

 

Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2

   57. Challenge 3 Intro - Achievements

   58. Challenge 3 - Achievements

   59. AsteraX Achievements Challenge

   60. Challenge 3 - Hints and Tips

   61. Session 3 Quiz - Scene Management

 

Section 8 : Data Management Systems

  62. Challenge 4 Intro - Saving Game Information Locally

  63. Challenge 4 - Saving Game Information Locally

  64. AsteraZ Local Save Challenge

  65. Solution 4 - Saving Game Information Locally

  66. Challenge 4 - Self-Evaluation

 

Section 9 : User Customization Systems

  67. Project Prep - Setting Up Unity Analytics

  68. Analytics and Remote Settings Setup

  69. Challenge 5 Intro - Player Ship Customization and UI

  70. AsteraX customization Challenge

  71. Challenge 5 - Hints and Tips

  72. Solution 5A - Player Ship Customization in UI: UI Implementation

  73. Solution 5B - Player Ship Customization and UI: Customization Implementation

 Reflect 

회사에서 주어진 일을 하면서 과연 내가 이 일을 제대로 해낼 수 있을까 고민이 된다. 그래서 하나하나씩 뜯어보고 분석하면서 차근차근해볼까 한다. 이미 만들어진 코드에서 마이그레이션 작업을 하는 것이기 때문에 파악을 하는 것이 매우 중요하다고 생각한다.

중요한 건 시간관리이다. 현재 나는 2 가지 업무를 병행하고 있다. 최대한 2 가지를 병행하면서 효율적으로 일을 해내는 것이 관건이다. 제대로 하기 위해서는 급하지 않게 제대로 하는 것도 중요하다고 본다. 12월 안까지는 끝을 내야 되는데.. 걱정이다. 지금은 우선순위가 높은 일을 집중해서 하다 보니 다른 것을 못하고 제대로 못하고 있는데.. 이러한 상황이 나를 매우 스트레스받게 한다.

하지만, 이번 업무를 제대로 해내고 한 단계 업그레이드를 할 것이다. 

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