【 To-do list 】
- Unity 자격증 취득하기
【 In progress 】
- Unity Certified Professional: Programmer
- C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.
【 Done 】
- Unity Certified Professional: Programmer
Section 1 : Evaluating Project Requirements
1. About the Unity Certified Programmer Exam
2. Introduction to Course 1
3. About the Challenges and Solutions
4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
5. Asterax Requirements Doc
6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
7. Soulution 1 - Scripting Needs
8. Challenge 1 - Scripting Needs
9. Practice Exam - Scripting Needs
Section 2 : Basic User Input and Object Management
10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
12. AsteraX Movement Challenge
Section 3 : Spawning and Destroying Objects
19. C# Best Practices for Collaboration
20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids
21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids
22. AsteraX Asteriods Challenge
23. Challenge 3 - Hints and Tips
24. Solution 3A - Spawning Asteroids
25. Solution 3B - Collisions with Bullets
26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper
27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices
Section 4 : Tracking and Displaying Application Data
28. Developer Testing and Debugging in Unity
29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI
30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review
31. Challenge 4 - Hints and Tips
32. AsteraX Challenge 4 Project Files
33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps
34. Solution 4B - Points and UI
35. Course 1 Summary
36. Congratulations!
37. Practice Exam - Developer Testing
Chapter 2 : Particle and Effects Systems
Section 5 : Particle and Effects Systems
38. Course 2 Introduction
39. About the Challenges and Solutions
40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions
41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions
42. AsteraX Particle and Effects Challenge
43. Challenge 1 - Hints and Tips
44. Solution 1A - Particles and Explosions
45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus
46. Challenge 1 - Hints and Tips
47. Solution 1A - Particles and Explosions
48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus
49. Challenge 1 - Self Evalution
50. Session 1 Quiz - Particles and Effects
Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1
51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause
52. AsteraX Multiple Levels Challenge
53. Solution 2A - Pause
54. Solution 2B - Multiple Levels
55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel
56. Challenge 2 - Self-Evaluation
Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2
57. Challenge 3 Intro - Achievements
58. Challenge 3 - Achievements
59. AsteraX Achievements Challenge
60. Challenge 3 - Hints and Tips
61. Session 3 Quiz - Scene Management
Section 8 : Data Management Systems
62. Challenge 4 Intro - Saving Game Information Locally
63. Challenge 4 - Saving Game Information Locally
64. AsteraZ Local Save Challenge
65. Solution 4 - Saving Game Information Locally
66. Challenge 4 - Self-Evaluation
Section 9 : User Customization Systems
67. Project Prep - Setting Up Unity Analytics
68. Analytics and Remote Settings Setup
69. Challenge 5 Intro - Player Ship Customization and UI
70. AsteraX customization Challenge
71. Challenge 5 - Hints and Tips
72. Solution 5A - Player Ship Customization in UI: UI Implementation
73. Solution 5B - Player Ship Customization and UI: Customization Implementation
【 Reflect 】
나 스스로를 예측하는 능력이 부족하다고 생각한다. 아침에 오늘 하루를 어떻게 보낼 것인지에 대한 계획을 세우지만 항상 과대평가를 해서 계획했던 목표에 50%도 못할 때가 많다. 공부계획도 항상 높게 잡지만 제대로 이행되지 못할 때가 많다.
회사에서 주어지는 일정관리도 마찬가지이다. 사실 내가 이 기간 안에 주어진 일을 할 수 있을까 걱정이 많이 된다. 이러한 걱정은 나를 공부하게 만들고 집중하게 만들지만 확실하게 예측이 가능하다면 불필요한 감정소모는 없을 것 같다는 생각을 한다.
예측력을 기르기 위해서는 시간관리를 잘해야된다. 내가 얼마만큼의 시간을 확보할 수 있는지 알아야 되고, 시간이 확보되었더라도 제대로 집중하여 일을 수행할 수 있을지를 알아야 된다. 나는 2가지를 해보는 습관을 만들어 보기로 했다.
1. 미래를 예측하기
2. 결과를 확인하고 예측 간극에 대한 분석
예를 들어, 아침에 눈을 떴을 때 내가 얼마만큼이나 개발 공부를 오늘 하루 할 수 있을까? 내가 얼마나 업무를 진행할 수 있을까? 예측을 해보고 저녁에 한번 확인해 보는 것을 습관으로 만들까 한다.
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