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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 11. 22. Thur

by Sports Entrepreneur 2023. 11. 26.

【 To-do list 

  - Unity 자격증 취득하기

 

 In progress 

  - Unity Certified Professional: Programmer
  - C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.

 

 Done 

   -  Unity Certified Professional: Programmer

더보기

 Section 1 : Evaluating Project Requirements
     1. About the Unity Certified Programmer Exam
     2. Introduction to Course 1
     3. About the Challenges and Solutions
     4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
     5. Asterax Requirements Doc
     6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
     7. Soulution 1 - Scripting Needs
     8. Challenge 1 - Scripting Needs
     9. Practice Exam - Scripting Needs

   Section 2 : Basic User Input and Object Management
    10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
    11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
    12. AsteraX Movement Challenge

    13. Challenge 2 - Hints and Tips
    14. Solution 2A - The PlayerShip
    15. Solution 2B - Turret Movement and Firing Bullets
    16. Solution 2C - Screean Wrap
    17. Challenge 2 - Player Movement and Firing
    18. Practice Exam - Movement and Firing  

 

 Section 3 : Spawning and Destroying Objects

    19. C# Best Practices for Collaboration

    20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids

    21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids

    22. AsteraX Asteriods Challenge

    23. Challenge 3 - Hints and Tips

    24. Solution 3A - Spawning Asteroids

    25. Solution 3B - Collisions with Bullets

    26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper

    27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices

 

 Section 4 : Tracking and Displaying Application Data

    28. Developer Testing and Debugging in Unity

    29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI

    30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review

    31. Challenge 4 - Hints and Tips

    32. AsteraX Challenge 4 Project Files

    33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps

    34. Solution 4B - Points and UI

    35. Course 1 Summary

    36. Congratulations!

    37. Practice Exam - Developer Testing

 

Chapter 2 : Particle and Effects Systems

 

 Section 5 : Particle and Effects Systems

   38. Course 2 Introduction

   39. About the Challenges and Solutions

   40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions

   41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions

   42. AsteraX Particle and Effects Challenge

   43. Challenge 1 - Hints and Tips

   44. Solution 1A - Particles and Explosions

   45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus

   46. Challenge 1 - Hints and Tips

   47. Solution 1A - Particles and Explosions

   48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus

   49. Challenge 1 - Self Evalution

   50. Session 1 Quiz - Particles and Effects 

 

 Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1

   51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause

   52. AsteraX Multiple Levels Challenge

   53. Solution 2A - Pause

   54. Solution 2B - Multiple Levels

   55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel

   56. Challenge 2 - Self-Evaluation

 

Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2

   57. Challenge 3 Intro - Achievements

   58. Challenge 3 - Achievements

   59. AsteraX Achievements Challenge

   60. Challenge 3 - Hints and Tips

   61. Session 3 Quiz - Scene Management

 

Section 8 : Data Management Systems

  62. Challenge 4 Intro - Saving Game Information Locally

  63. Challenge 4 - Saving Game Information Locally

  64. AsteraZ Local Save Challenge

  65. Solution 4 - Saving Game Information Locally

  66. Challenge 4 - Self-Evaluation

 

Section 9 : User Customization Systems

  67. Project Prep - Setting Up Unity Analytics

  68. Analytics and Remote Settings Setup

  69. Challenge 5 Intro - Player Ship Customization and UI

  70. AsteraX customization Challenge

  71. Challenge 5 - Hints and Tips

  72. Solution 5A - Player Ship Customization in UI: UI Implementation

  73. Solution 5B - Player Ship Customization and UI: Customization Implementation

 Reflect 

나 스스로를 예측하는 능력이 부족하다고 생각한다. 아침에 오늘 하루를 어떻게 보낼 것인지에 대한 계획을 세우지만 항상 과대평가를 해서 계획했던 목표에 50%도 못할 때가 많다. 공부계획도 항상 높게 잡지만 제대로 이행되지 못할 때가 많다.

회사에서 주어지는 일정관리도 마찬가지이다. 사실 내가 이 기간 안에 주어진 일을 할 수 있을까 걱정이 많이 된다. 이러한 걱정은 나를 공부하게 만들고 집중하게 만들지만 확실하게 예측이 가능하다면 불필요한 감정소모는 없을 것 같다는 생각을 한다. 

 

예측력을 기르기 위해서는 시간관리를 잘해야된다. 내가 얼마만큼의 시간을 확보할 수 있는지 알아야 되고, 시간이 확보되었더라도 제대로 집중하여 일을 수행할 수 있을지를 알아야 된다. 나는 2가지를 해보는 습관을 만들어 보기로 했다.

1. 미래를 예측하기
2. 결과를 확인하고 예측 간극에 대한 분석

 

예를 들어, 아침에 눈을 떴을 때 내가 얼마만큼이나 개발 공부를 오늘 하루 할 수 있을까? 내가 얼마나 업무를 진행할 수 있을까? 예측을 해보고 저녁에 한번 확인해 보는 것을 습관으로 만들까 한다.

 

 

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