【 운동 프로그램 설명 】
- Unity 자격증 취득하기
【 In progress 】
- Unity Certified Professional: Programmer
- C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.
【 Done 】
- Unity Certified Professional: Programmer
Chapter 1 : Core Interaction Programming
Section 1 : Evaluating Project Requirements
1. About the Unity Certified Programmer Exam
2. Introduction to Course 1
3. About the Challenges and Solutions
4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
5. Asterax Requirements Doc
6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
7. Soulution 1 - Scripting Needs
8. Challenge 1 - Scripting Needs
9. Practice Exam - Scripting Needs
Section 2 : Basic User Input and Object Management
10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
12. AsteraX Movement Challenge
Section 3 : Spawning and Destroying Objects
19. C# Best Practices for Collaboration
20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids
21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids
22. AsteraX Asteriods Challenge
23. Challenge 3 - Hints and Tips
24. Solution 3A - Spawning Asteroids
25. Solution 3B - Collisions with Bullets
26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper
27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices
Section 4 : Tracking and Displaying Application Data
28. Developer Testing and Debugging in Unity
29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI
30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review
31. Challenge 4 - Hints and Tips
32. AsteraX Challenge 4 Project Files
33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps
34. Solution 4B - Points and UI
35. Course 1 Summary
36. Congratulations!
37. Practice Exam - Developer Testing
Chapter 2 : Particle and Effects Systems
Section 5 : Particle and Effects Systems
38. Course 2 Introduction
39. About the Challenges and Solutions
40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions
41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions
42. AsteraX Particle and Effects Challenge
43. Challenge 1 - Hints and Tips
44. Solution 1A - Particles and Explosions
45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus
46. Challenge 1 - Hints and Tips
47. Solution 1A - Particles and Explosions
48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus
49. Challenge 1 - Self Evalution
50. Session 1 Quiz - Particles and Effects
Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1
51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause
52. AsteraX Multiple Levels Challenge
53. Solution 2A - Pause
54. Solution 2B - Multiple Levels
55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel
56. Challenge 2 - Self-Evaluation
Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2
57. Challenge 3 Intro - Achievements
58. Challenge 3 - Achievements
59. AsteraX Achievements Challenge
60. Challenge 3 - Hints and Tips
61. Session 3 Quiz - Scene Management
Section 8 : Data Management Systems
62. Challenge 4 Intro - Saving Game Information Locally
63. Challenge 4 - Saving Game Information Locally
64. AsteraZ Local Save Challenge
65. Solution 4 - Saving Game Information Locally
66. Challenge 4 - Self-Evaluation
Section 9 : User Customization Systems
67. Project Prep - Setting Up Unity Analytics
68. Analytics and Remote Settings Setup
69. Challenge 5 Intro - Player Ship Customization and UI
70. AsteraX customization Challenge
【 Reflect 】
지금 내가 회사에서 겪고 있는 문제들은 회사의 문제라기보다는 나의 문제가 크다고 생각한다. 즉, 이직을 한다고 해서 사라진다고 생각되진 않는다. 지금 다니고 있는 회사에서 최대한 역량을 쌓고 다음 레벨의 나로서 다음 레벨의 회사를 가야 된다고 본다. 최소 2년에서 3년 이상은 다녀야 된다고 본다. 최소 5년 차가 되었을 때 나의 장례가 명확해진다고 본다.
지금은 힘들고 어렵겠지만 버텨야된다. 아니 버티면서 성장해야 된다. 최대한 지식 습득과 경험을 쌓으면서 자기 고찰을 통해 올바른 방향으로 성장해야 된다. 정말 많이 부족하다. 나는 인정받고 싶은 욕구가 굉장히 강한 사람이다.
지금 나에게 주어진 업무들을 완벽하게 해내고 싶다. 정말 무단히 노력해야된다. 하지만 너무 힘들다. 그래서 개발자에 관련된 책을 여러 권 사서 읽기로 했다. 나의 나침판이 되어줄 거라 믿는다. 미래는 내가 상상한 곳에서부터 시작된다고 본다. 상상을 제대로 하기 위해서는 간접경험이 필요하다. 책 속에서 얻도록 하자.
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