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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 11. 22. Wed

by Sports Entrepreneur 2023. 11. 26.

【 운동 프로그램 설명  

  - Unity 자격증 취득하기

 

 In progress 

  - Unity Certified Professional: Programmer
  - C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.

 

 Done 

   -  Unity Certified Professional: Programmer

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Chapter 1 : Core Interaction Programming
 
   Section 1 : Evaluating Project Requirements
     1. About the Unity Certified Programmer Exam
     2. Introduction to Course 1
     3. About the Challenges and Solutions
     4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
     5. Asterax Requirements Doc
     6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
     7. Soulution 1 - Scripting Needs
     8. Challenge 1 - Scripting Needs
     9. Practice Exam - Scripting Needs

   Section 2 : Basic User Input and Object Management
    10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
    11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
    12. AsteraX Movement Challenge

    13. Challenge 2 - Hints and Tips
    14. Solution 2A - The PlayerShip
    15. Solution 2B - Turret Movement and Firing Bullets
    16. Solution 2C - Screean Wrap
    17. Challenge 2 - Player Movement and Firing
    18. Practice Exam - Movement and Firing  

 

 Section 3 : Spawning and Destroying Objects

    19. C# Best Practices for Collaboration

    20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids

    21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids

    22. AsteraX Asteriods Challenge

    23. Challenge 3 - Hints and Tips

    24. Solution 3A - Spawning Asteroids

    25. Solution 3B - Collisions with Bullets

    26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper

    27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices

 

 Section 4 : Tracking and Displaying Application Data

    28. Developer Testing and Debugging in Unity

    29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI

    30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review

    31. Challenge 4 - Hints and Tips

    32. AsteraX Challenge 4 Project Files

    33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps

    34. Solution 4B - Points and UI

    35. Course 1 Summary

    36. Congratulations!

    37. Practice Exam - Developer Testing

 

Chapter 2 : Particle and Effects Systems

 

 Section 5 : Particle and Effects Systems

   38. Course 2 Introduction

   39. About the Challenges and Solutions

   40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions

   41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions

   42. AsteraX Particle and Effects Challenge

   43. Challenge 1 - Hints and Tips

   44. Solution 1A - Particles and Explosions

   45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus

   46. Challenge 1 - Hints and Tips

   47. Solution 1A - Particles and Explosions

   48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus

   49. Challenge 1 - Self Evalution

   50. Session 1 Quiz - Particles and Effects 

 

 Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1

   51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause

   52. AsteraX Multiple Levels Challenge

   53. Solution 2A - Pause

   54. Solution 2B - Multiple Levels

   55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel

   56. Challenge 2 - Self-Evaluation

 

Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2

   57. Challenge 3 Intro - Achievements

   58. Challenge 3 - Achievements

   59. AsteraX Achievements Challenge

   60. Challenge 3 - Hints and Tips

   61. Session 3 Quiz - Scene Management

 

Section 8 : Data Management Systems

  62. Challenge 4 Intro - Saving Game Information Locally

  63. Challenge 4 - Saving Game Information Locally

  64. AsteraZ Local Save Challenge

  65. Solution 4 - Saving Game Information Locally

  66. Challenge 4 - Self-Evaluation

 

Section 9 : User Customization Systems

  67. Project Prep - Setting Up Unity Analytics

  68. Analytics and Remote Settings Setup

  69. Challenge 5 Intro - Player Ship Customization and UI

  70. AsteraX customization Challenge

 Reflect 

지금 내가 회사에서 겪고 있는 문제들은 회사의 문제라기보다는 나의 문제가 크다고 생각한다. 즉, 이직을 한다고 해서 사라진다고 생각되진 않는다. 지금 다니고 있는 회사에서 최대한 역량을 쌓고 다음 레벨의 나로서 다음 레벨의 회사를 가야 된다고 본다. 최소 2년에서 3년 이상은 다녀야 된다고 본다.  최소 5년 차가 되었을 때 나의 장례가 명확해진다고 본다.

 

지금은 힘들고 어렵겠지만 버텨야된다. 아니 버티면서 성장해야 된다. 최대한 지식 습득과 경험을 쌓으면서 자기 고찰을 통해 올바른 방향으로 성장해야 된다. 정말 많이 부족하다. 나는 인정받고 싶은 욕구가 굉장히 강한 사람이다. 

지금 나에게 주어진 업무들을 완벽하게 해내고 싶다. 정말 무단히 노력해야된다. 하지만 너무 힘들다. 그래서 개발자에 관련된 책을 여러 권 사서 읽기로 했다. 나의 나침판이 되어줄 거라 믿는다. 미래는 내가 상상한 곳에서부터 시작된다고 본다. 상상을 제대로 하기 위해서는 간접경험이 필요하다. 책 속에서 얻도록 하자.

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