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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 11. 15. Wed

by Sports Entrepreneur 2023. 11. 19.

【 운동 프로그램 설명  

  - Unity 자격증 취득하기

 

 In progress 

  - Unity Certified Professional: Programmer
  - C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.

 

 Done 

   -  Unity Certified Professional: Programmer

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Chapter 1 : Core Interaction Programming
 
   Section 1 : Evaluating Project Requirements
     
     1. About the Unity Certified Programmer Exam
     2. Introduction to Course 1
     3. About the Challenges and Solutions
     4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
     5. Asterax Requirements Doc
     6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
     7. Soulution 1 - Scripting Needs
     8. Challenge 1 - Scripting Needs
     9. Practice Exam - Scripting Needs

   Section 2 : Basic User Input and Object Management

    10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
    11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
    12. AsteraX Movement Challenge

    13. Challenge 2 - Hints and Tips

 

    14. Solution 2A - The PlayerShip
    15. Solution 2B - Turret Movement and Firing Bullets
    16. Solution 2C - Screean Wrap
    17. Challenge 2 - Player Movement and Firing
    18. Practice Exam - Movement and Firing  

 

 Section 3 : Spawning and Destroying Objects

    19. C# Best Practices for Collaboration

    20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids

    21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids

    22. AsteraX Asteriods Challenge

    23. Challenge 3 - Hints and Tips

    24. Solution 3A - Spawning Asteroids

    25. Solution 3B - Collisions with Bullets

    26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper

    27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices

 

 Section 4 : Tracking and Displaying Application Data

    28. Developer Testing and Debugging in Unity

    29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI

    30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review

    31. Challenge 4 - Hints and Tips

    32. AsteraX Challenge 4 Project Files

    33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps

    34. Solution 4B - Points and UI

    35. Course 1 Summary

    36. Congratulations!

    37. Practice Exam - Developer Testing

 

Chapter 2 : Particle and Effects Systems

   38. Course 2 Introduction

   39. About the Challenges and Solutions

   40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions

   41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions

   42. AsteraX Particle and Effects Challenge

   43. Challenge 1 - Hints and Tips

   44. Solution 1A - Particles and Explosions

   45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus

 

 Reflect 

어릴 적부터 칠칠맞지 못하다는 소리를 많이 들었다. 시간이 지나고 나면 아쉬운 것들이 너무 많다. 최근에 유니티 모의시험도 기한이 지나서 결국 돈을 낭비하는 꼴이 되었다. 이러한 것들이 한 두어 개가 아니다. 

 

왜 그럴까 생각을 해보았다. 

 

가장 큰 원인은 최적화가 되어 있지않다. 무언가를 해야겠다고 당시에 생각은 하지만 머릿속에는 불 필한 정보들이 noise가 되어서 원하는 방향대로 실천을 못할 때가 많다. 이러한 noise를 제거하고 최적화를 해야 된다. 머릿속에 순간순간 떠오르는 생각들을 잘 정리해 보자. 어찌 보면 내가 어른 ADHD(주의력 결핍 과잉행동 장애)가 있는 건 아닌지 생각해 본다.

 

예를 들어, 나는 어릴 적부터 물건을 잘 분실했었다. 그리고 정리정돈을 잘 못하는 편이기도 하다. 쉽게 지루해지기도 하다. 자극적이고 흥분되는 일을 추구하는 편이기도 하다. 주의가 사만 하거나, 과잉행동을 할 때도 있다. 

 

나를 알아가는 과정이지만, 가장 어려운 것은 나 자신을 아는 것이라고 생각한다. 나는 ADHD의 성향을 가지고 있다는 것을 알게 되었으니, 후천적으로 단점을 보완해나가자. 

 

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