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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 11. 10. Fri

by Sports Entrepreneur 2023. 11. 11.

【 운동 프로그램 설명  

  - Unity 자격증 취득하기

 

 In progress 

  - Unity Certified Professional: Programmer
  - C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.

 

 Done 

   -  Unity Certified Professional: Programmer

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Chapter 1 : Core Interaction Programming
 
   Section 1 : Evaluating Project Requirements
     
     1. About the Unity Certified Programmer Exam
     2. Introduction to Course 1
     3. About the Challenges and Solutions
     4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
     5. Asterax Requirements Doc
     6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
     7. Soulution 1 - Scripting Needs
     8. Challenge 1 - Scripting Needs
     9. Practice Exam - Scripting Needs

   Section 2 : Basic User Input and Object Management

    10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
    11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
    12. AsteraX Movement Challenge
    13. Challenge 2 - Hints and Tips
    14. Solution 2A - The PlayerShip
    15. Solution 2B - Turret Movement and Firing Bullets
    16. Solution 2C - Screean Wrap
    17. Challenge 2 - Player Movement and Firing
    18. Practice Exam - Movement and Firing  

 

 Section 3 : Spawning and Destroying Objects

    19. C# Best Practices for Collaboration

    20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids

    21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids

    22. AsteraX Asteriods Challenge

    23. Challenge 3 - Hints and Tips

    24. Solution 3A - Spawning Asteroids

    25. Solution 3B - Collisions with Bullets

    26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper

    27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices

 

 Section 4 : Tracking and Displaying Application Data

    28. Developer Testing and Debugging in Unity

    29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI

    30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review

    31. Challenge 4 - Hints and Tips

    32. AsteraX Challenge 4 Project Files

    33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps


 

 

 Reflect 

Fast learner가 되기 위해서는 무엇이 필요할까? 고민을 했다. 여태껏 개발자 되기 위해 첫걸음으로 input을 쌓기였다. 따라서 배경지식을 쌓고 피부로 느끼기 위해서 실무에서 경험을 쌓고 있다. 아직도 배경지식이나 input 량은 부족하지만, 이제는 지금까지 쌓은 input을 기준으로 새로운 것을 빠르게 배우고 결과물을 도출해 내는 연습을 할 필요가 있다고 생각한다.

fast lerner가 되기 위한 조건

1. 새로운 것과 모르는 것에 대한 두려움이 없다.

2. 많은 지식 속 핵심을 파악하여 요약할 수 있어야된다.

3. 배운 내용을 시각화와 목록화할 수 있어야 된다.

4. 검색 능력이 뛰어나야 된다. 

5. 메타인지가 높아야 된다.

6. 지적 호기심이 높아야 된다.

7. 시간관리를 잘하고 성실해야 된다.

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