본문 바로가기
개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 11. 14. Tue

by Sports Entrepreneur 2023. 11. 19.

【 운동 프로그램 설명  

  - Unity 자격증 취득하기

 

 In progress 

  - Unity Certified Professional: Programmer
  - C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.

 

 Done 

   -  Unity Certified Professional: Programmer

더보기
Chapter 1 : Core Interaction Programming
 
   Section 1 : Evaluating Project Requirements
     
     1. About the Unity Certified Programmer Exam
     2. Introduction to Course 1
     3. About the Challenges and Solutions
     4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
     5. Asterax Requirements Doc
     6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
     7. Soulution 1 - Scripting Needs
     8. Challenge 1 - Scripting Needs
     9. Practice Exam - Scripting Needs

   Section 2 : Basic User Input and Object Management

    10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
    11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
    12. AsteraX Movement Challenge
    13. Challenge 2 - Hints and Tips
    14. Solution 2A - The PlayerShip
    15. Solution 2B - Turret Movement and Firing Bullets
    16. Solution 2C - Screean Wrap
    17. Challenge 2 - Player Movement and Firing
    18. Practice Exam - Movement and Firing  

 

 Section 3 : Spawning and Destroying Objects

    19. C# Best Practices for Collaboration

    20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids

    21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids

    22. AsteraX Asteriods Challenge

    23. Challenge 3 - Hints and Tips

    24. Solution 3A - Spawning Asteroids

    25. Solution 3B - Collisions with Bullets

    26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper

    27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices

 

 Section 4 : Tracking and Displaying Application Data

    28. Developer Testing and Debugging in Unity

    29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI

    30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review

    31. Challenge 4 - Hints and Tips

    32. AsteraX Challenge 4 Project Files

    33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps

    34. Solution 4B - Points and UI

    35. Course 1 Summary

    36. Congratulations!

    37. Practice Exam - Developer Testing

 

Chapter 2 : Particle and Effects Systems

   38. Course 2 Introduction

   39. About the Challenges and Solutions

   40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions

   41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions

 

 

 Reflect 

 

회사를 다니면서 가장 어려운 일 중 하나는 일정 산출이다. 나의 능력을 알고, 내가 해야 될 업무를 잘 알아야 된다. 요즘 다른 성격의 일 2가지를 병렬로 하고 있다 보니 많은 어려움을 겪고 있다.

이러한 어려움은 나를 성장시킬 것이다. context swiching을 하면서 시간관리 하는 방법을 배우고 있다. 결국 초반에 집중하기 까지의 시간과 언제 집중이 무너지는 시간을 잘 안다면 불필요한 Overhead를 줄일 수 있다. 하지만 예측하기 어려운 외부 요인들도 존재하기 때문에 가늠하기란 더욱더 어렵다.

지금의 어려움을 즐기면서 성장하자.

 

'개발💻 > 개발일지' 카테고리의 다른 글

[개발 일지] 23. 11. 16. Thur  (1) 2023.11.19
[개발 일지] 23. 11. 15. Wed  (1) 2023.11.19
[개발 일지] 23. 11. 13. Mon  (0) 2023.11.13
[개발 일지] 23. 11. 10. Fri  (0) 2023.11.11
[개발 일지] 23. 11. 09. Thur  (0) 2023.11.11