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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 11. 20. Mon

by Sports Entrepreneur 2023. 11. 26.

【 운동 프로그램 설명  

  - Unity 자격증 취득하기

 

 In progress 

  - Unity Certified Professional: Programmer
  - C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.

 

 Done 

   -  Unity Certified Professional: Programmer

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Chapter 1 : Core Interaction Programming
 
   Section 1 : Evaluating Project Requirements
     1. About the Unity Certified Programmer Exam
     2. Introduction to Course 1
     3. About the Challenges and Solutions
     4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
     5. Asterax Requirements Doc
     6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
     7. Soulution 1 - Scripting Needs
     8. Challenge 1 - Scripting Needs
     9. Practice Exam - Scripting Needs

   Section 2 : Basic User Input and Object Management
    10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
    11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
    12. AsteraX Movement Challenge

    13. Challenge 2 - Hints and Tips
    14. Solution 2A - The PlayerShip
    15. Solution 2B - Turret Movement and Firing Bullets
    16. Solution 2C - Screean Wrap
    17. Challenge 2 - Player Movement and Firing
    18. Practice Exam - Movement and Firing  

 

 Section 3 : Spawning and Destroying Objects

    19. C# Best Practices for Collaboration

    20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids

    21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids

    22. AsteraX Asteriods Challenge

    23. Challenge 3 - Hints and Tips

    24. Solution 3A - Spawning Asteroids

    25. Solution 3B - Collisions with Bullets

    26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper

    27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices

 

 Section 4 : Tracking and Displaying Application Data

    28. Developer Testing and Debugging in Unity

    29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI

    30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review

    31. Challenge 4 - Hints and Tips

    32. AsteraX Challenge 4 Project Files

    33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps

    34. Solution 4B - Points and UI

    35. Course 1 Summary

    36. Congratulations!

    37. Practice Exam - Developer Testing

 

Chapter 2 : Particle and Effects Systems

 

 Section 5 : Particle and Effects Systems

   38. Course 2 Introduction

   39. About the Challenges and Solutions

   40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions

   41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions

   42. AsteraX Particle and Effects Challenge

   43. Challenge 1 - Hints and Tips

   44. Solution 1A - Particles and Explosions

   45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus

   46. Challenge 1 - Hints and Tips

   47. Solution 1A - Particles and Explosions

   48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus

   49. Challenge 1 - Self Evalution

   50. Session 1 Quiz - Particles and Effects 

 

 Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1

   51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause

   52. AsteraX Multiple Levels Challenge

   53. Solution 2A - Pause

   54. Solution 2B - Multiple Levels

   55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel

   56. Challenge 2 - Self-Evaluation

 

Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2

   57. Challenge 3 Intro - Achievements

   58. Challenge 3 - Achievements

 

 Reflect 

 

계속해서 유니티 개발자를 할 수 있을까 하는 고민이 든다. 유니티 엔진은 3D 콘텐츠 제작에 유용한 개발도구 툴이자, 게임 개발을 주력으로 만들어졌다. 그래서 그런지 유니지 개발자 대다수가 게임을 좋아하고 게임을 개발하고 싶어 한다. 나는 그런 무리 중에 돌연변이 같은 존재이다. 왜냐하면 게임을 좋아하지도 않고, 게임 개발에 대한 관심이 대단히 높지도 않다.

 

왜 유니티 개발자가 되었냐고 스스로에게 묻는다면, 4차 산업 혁명 기술 중 하나인 메타버스 3D 가상환경과 AR, VR 개발을 하고 싶어서 이다. 다행히 내가 다니고 있는 회사는 패션산업을 타겟으로 다양한 최신기술을 기반으로 솔루션을 만들어가고 있다. 아직 히트작은 없지만, 미래에 변화할 세상에 대해 발맞춰나가고 있다. 이런 회사에 있다는 건 행운일 수도 있다.

회사를 다니면서 app 개발도 해보고 배포, 출시도 해보고 ios와 aos 개발 환경에 대해서도 경험해보았다. 최근에는 생성 AI를 통해 콘텐츠 제작을 시도해보고 있다. 얇고 넓게 알아가고 있지만 깊이를 신경 쓰기 위해 자기 계발도 꾸준히 하고 있다. 

정진하자! 3년 뒤, 5년 뒤, 성장한 나의 모습을 상상해보자. 

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