【 운동 프로그램 설명 】
- Unity 자격증 취득하기
【 In progress 】
- Unity Certified Professional: Programmer
- C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.
【 Done 】
- Unity Certified Professional: Programmer
Chapter 1 : Core Interaction Programming
Section 1 : Evaluating Project Requirements
1. About the Unity Certified Programmer Exam
2. Introduction to Course 1
3. About the Challenges and Solutions
4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
5. Asterax Requirements Doc
6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
7. Soulution 1 - Scripting Needs
8. Challenge 1 - Scripting Needs
9. Practice Exam - Scripting Needs
Section 2 : Basic User Input and Object Management
10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
12. AsteraX Movement Challenge
Section 3 : Spawning and Destroying Objects
19. C# Best Practices for Collaboration
20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids
21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids
22. AsteraX Asteriods Challenge
23. Challenge 3 - Hints and Tips
24. Solution 3A - Spawning Asteroids
25. Solution 3B - Collisions with Bullets
26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper
27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices
Section 4 : Tracking and Displaying Application Data
28. Developer Testing and Debugging in Unity
29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI
30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review
31. Challenge 4 - Hints and Tips
32. AsteraX Challenge 4 Project Files
33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps
34. Solution 4B - Points and UI
35. Course 1 Summary
36. Congratulations!
37. Practice Exam - Developer Testing
Chapter 2 : Particle and Effects Systems
Section 5 : Particle and Effects Systems
38. Course 2 Introduction
39. About the Challenges and Solutions
40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions
41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions
42. AsteraX Particle and Effects Challenge
43. Challenge 1 - Hints and Tips
44. Solution 1A - Particles and Explosions
45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus
46. Challenge 1 - Hints and Tips
47. Solution 1A - Particles and Explosions
48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus
49. Challenge 1 - Self Evalution
50. Session 1 Quiz - Particles and Effects
Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1
51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause
52. AsteraX Multiple Levels Challenge
53. Solution 2A - Pause
54. Solution 2B - Multiple Levels
55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel
56. Challenge 2 - Self-Evaluation
Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2
57. Challenge 3 Intro - Achievements
58. Challenge 3 - Achievements
【 Reflect 】
계속해서 유니티 개발자를 할 수 있을까 하는 고민이 든다. 유니티 엔진은 3D 콘텐츠 제작에 유용한 개발도구 툴이자, 게임 개발을 주력으로 만들어졌다. 그래서 그런지 유니지 개발자 대다수가 게임을 좋아하고 게임을 개발하고 싶어 한다. 나는 그런 무리 중에 돌연변이 같은 존재이다. 왜냐하면 게임을 좋아하지도 않고, 게임 개발에 대한 관심이 대단히 높지도 않다.
왜 유니티 개발자가 되었냐고 스스로에게 묻는다면, 4차 산업 혁명 기술 중 하나인 메타버스 3D 가상환경과 AR, VR 개발을 하고 싶어서 이다. 다행히 내가 다니고 있는 회사는 패션산업을 타겟으로 다양한 최신기술을 기반으로 솔루션을 만들어가고 있다. 아직 히트작은 없지만, 미래에 변화할 세상에 대해 발맞춰나가고 있다. 이런 회사에 있다는 건 행운일 수도 있다.
회사를 다니면서 app 개발도 해보고 배포, 출시도 해보고 ios와 aos 개발 환경에 대해서도 경험해보았다. 최근에는 생성 AI를 통해 콘텐츠 제작을 시도해보고 있다. 얇고 넓게 알아가고 있지만 깊이를 신경 쓰기 위해 자기 계발도 꾸준히 하고 있다.
정진하자! 3년 뒤, 5년 뒤, 성장한 나의 모습을 상상해보자.
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