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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 10. 12. Thur

by Sports Entrepreneur 2023. 10. 16.

 To-do list 

  - Unity 자격증 취득하기

  - C# Developers: Learn the Art of Writing Clean Code

 In progress 

  - Ios & Swift - The Complete iOS App Development Bootcamp

 

 Done 

   - Ios & Swift - The Complete iOS App Development Bootcamp

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Section 1 : Getting Started with iOS Development and Swift 5

                    1. Intro to the Course. What's coming up?

                    2. Download the Course Syllabus

                    3. The Giant List of Resources

                    4. How dose an App Work?

                    5. How to Make an App

                    6. How to Get All the Free Stuff

                    7. Download your Massive Bundle of Assets

                    8. Download the 12 Rules to Learn to Code eBook PDF

                    9. How to Make the Most of the Bootcamp

                    10. How to Get Help When You're Stuck

                    11. Can I use Windows to develop iOS apps? (and other FAQs)

                    12. Developing for ios -Tools and Materials

                    13. Getting set up with Xcode

                    14. Pathfinder

    Section 2 : Xcode Storyboards and Interface Builder

                    15. The I am Rich App

                    16. A Note About the Next Lesson
                    17. Let's Create a Brand New Xcode Project

                    18. A Walkthrough of the Xcode Development Environment

                    19. Let's Design the User Interface!

                    20. Let's Incorporate Some Image Assets

                    21. How to Design and Add an App Icon 
                    22. A Note About the Next Lesson

                    23. Run Your App on Your iPhone or Simulator

                    24. Join the Student Community

                    25. How to Ace this Course

    Section 3 : Xcode Storyboard and Interface Builder Challenge

                   26. What You will Create 

                   27. Step 1: Create a New Xcode Project

                   28. Step 2: Add a Label Element from the Object Library

                   29. Step 3: Add an Image View to the Storyboard

                   30. Step 4: Add an App Icon

                   31. Step 5: Run Your App

                   32. Step 6: Show off Your work!

                   33. Tip from Angela - Habit Building with the Calendar Trick

                   34. What You'll Make by the End of This Module

                   35. Cloning from GitHub and How to Download the L.A.B Project Stubs

                   36. How to Design Your App

   -  Design Patterns for Game Programming

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Section 1: Introduction

              1. Introduction

              2. Join the H3D Student Community

              3. Contacting H3D

              4. Frequently Asked Questions

 

Section 2: The Command Pattern

              5. Commends Part1

              6. Commends Part2

              7. Commends Part3

              8. Commends Part4

 

Section 3: The Flyweight Pattern
              9. Investigating Memory

              10. Scriptable Objects Part1

              11. Scriptable Objects Part2

              12. Unity's ECS Part1

              13. Unity's ECS Part2

              14. Unity's ECS Part3

              15. A little ECS Optimisation Extra 

 

Section 4: The Observer Pattern

              16. Observers Part1

              17. Observers Part2

              18. Observers Part3

              19. Observers Part4

              20. Observers Part5

 

Section 5: The Prototype Pattern

              21. The Prototype Patter

              22. Cloning a Game Object

              23. Dynamic Prefab Creation           

 

 Reflect 

지금 현재 다니는 회사에서 1년이 넘게 있으면서 다양한 것들을 경험했다. 그럼에도 아직 배워야 될 것들이 수도 없이 많다. 내년 이 시기쯤에는 보다 발전되어 있어야 된다고 생각이 든다. 꾸준히 공부를 하는 수밖에 없다.

 

올해가 끝나기 전에 유니티 자격증을 취득해야된다. AI 공부와 IOS 공부를 한다고 자격증을 차일피일 미루고 있는데 이렇게 해서는 안된다. 정신 차려야 된다. 주말이나 공휴일 때 밀린 공부를 할 생각보다는 평소에 매일 하는 습관을 만들자. 그러면 그 습관이 저절로 나의 실력을 향상할 것이다.

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