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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 11. 21. Tue

by Sports Entrepreneur 2023. 11. 26.

【 운동 프로그램 설명  

  - Unity 자격증 취득하기

 

 In progress 

  - Unity Certified Professional: Programmer
  - C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.

 

 Done 

   -  Unity Certified Professional: Programmer

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Chapter 1 : Core Interaction Programming
 
   Section 1 : Evaluating Project Requirements
     1. About the Unity Certified Programmer Exam
     2. Introduction to Course 1
     3. About the Challenges and Solutions
     4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
     5. Asterax Requirements Doc
     6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
     7. Soulution 1 - Scripting Needs
     8. Challenge 1 - Scripting Needs
     9. Practice Exam - Scripting Needs

   Section 2 : Basic User Input and Object Management
    10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
    11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
    12. AsteraX Movement Challenge

    13. Challenge 2 - Hints and Tips
    14. Solution 2A - The PlayerShip
    15. Solution 2B - Turret Movement and Firing Bullets
    16. Solution 2C - Screean Wrap
    17. Challenge 2 - Player Movement and Firing
    18. Practice Exam - Movement and Firing  

 

 Section 3 : Spawning and Destroying Objects

    19. C# Best Practices for Collaboration

    20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids

    21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids

    22. AsteraX Asteriods Challenge

    23. Challenge 3 - Hints and Tips

    24. Solution 3A - Spawning Asteroids

    25. Solution 3B - Collisions with Bullets

    26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper

    27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices

 

 Section 4 : Tracking and Displaying Application Data

    28. Developer Testing and Debugging in Unity

    29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI

    30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review

    31. Challenge 4 - Hints and Tips

    32. AsteraX Challenge 4 Project Files

    33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps

    34. Solution 4B - Points and UI

    35. Course 1 Summary

    36. Congratulations!

    37. Practice Exam - Developer Testing

 

Chapter 2 : Particle and Effects Systems

 

 Section 5 : Particle and Effects Systems

   38. Course 2 Introduction

   39. About the Challenges and Solutions

   40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions

   41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions

   42. AsteraX Particle and Effects Challenge

   43. Challenge 1 - Hints and Tips

   44. Solution 1A - Particles and Explosions

   45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus

   46. Challenge 1 - Hints and Tips

   47. Solution 1A - Particles and Explosions

   48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus

   49. Challenge 1 - Self Evalution

   50. Session 1 Quiz - Particles and Effects 

 

 Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1

   51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause

   52. AsteraX Multiple Levels Challenge

   53. Solution 2A - Pause

   54. Solution 2B - Multiple Levels

   55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel

   56. Challenge 2 - Self-Evaluation

 

Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2

   57. Challenge 3 Intro - Achievements

   58. Challenge 3 - Achievements

   59. AsteraX Achievements Challenge

   60. Challenge 3 - Hints and Tips

   61. Session 3 Quiz - Scene Management

 

Section 8 : Data Management Systems

  62. Challenge 4 Intro - Saving Game Information Locally

  63. Challenge 4 - Saving Game Information Locally

 Reflect 

최적화에 대해서 고민을 했다. 나의 삶은 유한하고, 나의 하루도 24시간으로 한정적이다. 과연 하루에 나는 다른 종류의 생각을 몇 가지나 하고, 몇 가지의 결정들을 하는지 되돌아보면 매우 복잡하다. 

일단 나의 질문의 답은 나의 생각은 매우 불안정하고, 어디로 튈줄 모르는 럭비공 같다. 이러한 불규칙들이 나의 창의성과 추진력이 될 수도 있지만, 지금 나에게는 불필요한 요소하고 생각한다. 즉, 불필요한 생각과 결정을 줄여서 내가 집중해야 될 곳에 에너지를 최적화하여 사용하고 싶다.

매일 아침 내가 해야 될 것들을 머릿속에 그리고는 하는데, 내가 잠들때 아침에 계획했던 Todo list의 달성률은 매우 저조하다. 왜냐하면 나는 딴 길로 잘 새기 때문이다. 의식의 흐름을 예측하기 힘들다. 

 

이러한 고민을 해결하기위해, 최적화된 하루를 보내기 위해서는 결정해야 될 사안들을 최소화하고, 반복적인 패턴을 만들어 습관을 만들자. 예를 들어, 아침에 기상하는 시간도 일정하게 만들어보자. 조깅 또는 걸어서 회사에 도착을 하고, 회사 일이 끝나고 난 뒤에는 운동을 하자.

집에 와서는 하루를 정리하는 일기를 써내려가보자. 아참 그리고 새벽에 일어나 내가 필요로 하는 공부를 작지만 꾸준히 해나가자. 하루를 점검해 나가면서 불필요한 것들은 제거해 나가는 것도 잊지 말자.

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