【 운동 프로그램 설명 】
- Unity 자격증 취득하기
【 In progress 】
- Unity Certified Professional: Programmer
- C#과 유니티로 배우는 게임 개발 올인원 패키지 Online.
【 Done 】
- Unity Certified Professional: Programmer
Chapter 1 : Core Interaction Programming
Section 1 : Evaluating Project Requirements
1. About the Unity Certified Programmer Exam
2. Introduction to Course 1
3. About the Challenges and Solutions
4. Challenge 1 Intro - Scripting Needs
5. Asterax Requirements Doc
6. Challenge 1 Assignment - Scripting Needs
7. Soulution 1 - Scripting Needs
8. Challenge 1 - Scripting Needs
9. Practice Exam - Scripting Needs
Section 2 : Basic User Input and Object Management
10. Challenge 2 Intro - Player Movement and Firing
11. Challenge 2 Requirements - Player Movement and Firing
12. AsteraX Movement Challenge
Section 3 : Spawning and Destroying Objects
19. C# Best Practices for Collaboration
20. Challenge 3 Intro - Spawning and Destroying Asteroids
21. Challenge 3 Requirements - Spawning and Destroying Asteroids
22. AsteraX Asteriods Challenge
23. Challenge 3 - Hints and Tips
24. Solution 3A - Spawning Asteroids
25. Solution 3B - Collisions with Bullets
26. Solution 3C - Bonus: Fixing OffScreenWrapper
27. Practice Exam - Professional C# Coding Practices
Section 4 : Tracking and Displaying Application Data
28. Developer Testing and Debugging in Unity
29. Challenge 4 Intro - Points, Jumps, and UI
30. Challenge 4 - Prepare for Peer Review
31. Challenge 4 - Hints and Tips
32. AsteraX Challenge 4 Project Files
33. Solution 4A - PlayerShip and Jumps
34. Solution 4B - Points and UI
35. Course 1 Summary
36. Congratulations!
37. Practice Exam - Developer Testing
Chapter 2 : Particle and Effects Systems
Section 5 : Particle and Effects Systems
38. Course 2 Introduction
39. About the Challenges and Solutions
40. Challenge 1 Intro - Particles and Explosions
41. Challenge 1 - Implementing Particles and Explosions
42. AsteraX Particle and Effects Challenge
43. Challenge 1 - Hints and Tips
44. Solution 1A - Particles and Explosions
45. Solution 1B - Particles and Explosions:Bonus
46. Challenge 1 - Hints and Tips
47. Solution 1A - Particles and Explosions
48. Solution 1B - Particles and Explosions: Bonus
49. Challenge 1 - Self Evalution
50. Session 1 Quiz - Particles and Effects
Section 6 : User Progress and Reward Systems, Part 1
51. Challenge 2 Intro - Multiple Levels and Pause
52. AsteraX Multiple Levels Challenge
53. Solution 2A - Pause
54. Solution 2B - Multiple Levels
55. Solution 2C - Bonus Challenge: Animated LevelAdvancePanel
56. Challenge 2 - Self-Evaluation
Section 7 : User Progress and Reward Systems, Part2
57. Challenge 3 Intro - Achievements
58. Challenge 3 - Achievements
59. AsteraX Achievements Challenge
60. Challenge 3 - Hints and Tips
61. Session 3 Quiz - Scene Management
Section 8 : Data Management Systems
62. Challenge 4 Intro - Saving Game Information Locally
63. Challenge 4 - Saving Game Information Locally
【 Reflect 】
최적화에 대해서 고민을 했다. 나의 삶은 유한하고, 나의 하루도 24시간으로 한정적이다. 과연 하루에 나는 다른 종류의 생각을 몇 가지나 하고, 몇 가지의 결정들을 하는지 되돌아보면 매우 복잡하다.
일단 나의 질문의 답은 나의 생각은 매우 불안정하고, 어디로 튈줄 모르는 럭비공 같다. 이러한 불규칙들이 나의 창의성과 추진력이 될 수도 있지만, 지금 나에게는 불필요한 요소하고 생각한다. 즉, 불필요한 생각과 결정을 줄여서 내가 집중해야 될 곳에 에너지를 최적화하여 사용하고 싶다.
매일 아침 내가 해야 될 것들을 머릿속에 그리고는 하는데, 내가 잠들때 아침에 계획했던 Todo list의 달성률은 매우 저조하다. 왜냐하면 나는 딴 길로 잘 새기 때문이다. 의식의 흐름을 예측하기 힘들다.
이러한 고민을 해결하기위해, 최적화된 하루를 보내기 위해서는 결정해야 될 사안들을 최소화하고, 반복적인 패턴을 만들어 습관을 만들자. 예를 들어, 아침에 기상하는 시간도 일정하게 만들어보자. 조깅 또는 걸어서 회사에 도착을 하고, 회사 일이 끝나고 난 뒤에는 운동을 하자.
집에 와서는 하루를 정리하는 일기를 써내려가보자. 아참 그리고 새벽에 일어나 내가 필요로 하는 공부를 작지만 꾸준히 해나가자. 하루를 점검해 나가면서 불필요한 것들은 제거해 나가는 것도 잊지 말자.
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