본문 바로가기
개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 10. 16. Mon

by Sports Entrepreneur 2023. 10. 16.

 To-do list 

  - Unity 자격증 취득하기

  - C# Developers: Learn the Art of Writing Clean Code

 In progress 

  - Ios & Swift - The Complete iOS App Development Bootcamp

 

 Done 

   - Ios & Swift - The Complete iOS App Development Bootcamp

더보기

Section 1 : Getting Started with iOS Development and Swift 5

                    1. Intro to the Course. What's coming up?

                    2. Download the Course Syllabus

                    3. The Giant List of Resources

                    4. How dose an App Work?

                    5. How to Make an App

                    6. How to Get All the Free Stuff

                    7. Download your Massive Bundle of Assets

                    8. Download the 12 Rules to Learn to Code eBook PDF

                    9. How to Make the Most of the Bootcamp

                    10. How to Get Help When You're Stuck

                    11. Can I use Windows to develop iOS apps? (and other FAQs)

                    12. Developing for ios -Tools and Materials

                    13. Getting set up with Xcode

                    14. Pathfinder

    Section 2 : Xcode Storyboards and Interface Builder

                    15. The I am Rich App

                    16. A Note About the Next Lesson
                    17. Let's Create a Brand New Xcode Project

                    18. A Walkthrough of the Xcode Development Environment

                    19. Let's Design the User Interface!

                    20. Let's Incorporate Some Image Assets

                    21. How to Design and Add an App Icon 
                    22. A Note About the Next Lesson

                    23. Run Your App on Your iPhone or Simulator

                    24. Join the Student Community

                    25. How to Ace this Course

    Section 3 : Xcode Storyboard and Interface Builder Challenge

                   26. What You will Create 

                   27. Step 1: Create a New Xcode Project

                   28. Step 2: Add a Label Element from the Object Library

                   29. Step 3: Add an Image View to the Storyboard

                   30. Step 4: Add an App Icon

                   31. Step 5: Run Your App

                   32. Step 6: Show off Your work!

                   33. Tip from Angela - Habit Building with the Calendar Trick

                   34. What You'll Make by the End of This Module

                   35. Cloning from GitHub and How to Download the L.A.B Project Stubs

                   36. How to Design Your App

   -  Design Patterns for Game Programming

더보기

Section 1: Introduction

              1. Introduction

              2. Join the H3D Student Community

              3. Contacting H3D

              4. Frequently Asked Questions

 

Section 2: The Command Pattern

              5. Commends Part1

              6. Commends Part2

              7. Commends Part3

              8. Commends Part4

 

Section 3: The Flyweight Pattern
              9. Investigating Memory

              10. Scriptable Objects Part1

              11. Scriptable Objects Part2

              12. Unity's ECS Part1

              13. Unity's ECS Part2

              14. Unity's ECS Part3

              15. A little ECS Optimisation Extra 

 

Section 4: The Observer Pattern

              16. Observers Part1

              17. Observers Part2

              18. Observers Part3

              19. Observers Part4

              20. Observers Part5

 

Section 5: The Prototype Pattern

              21. The Prototype Patter

              22. Cloning a Game Object

              23. Dynamic Prefab Creation

 

Section 6: The Singleton Pattern

              24. The Singleton

              25. Using a Singleton 

 

Section 7: The State Pattern

             26. The State Pattern

             27. Creating and Using a State Class

             28. Patrolling the Perimeter

 

 Reflect 

새벽에 일어나 아침에 공부를 했다. 아침형 인간이 되기로 결심했다. 저녁에는 될 수 있으면 일지를 쓰면서 하루를 반성하면서 마무리하려고 한다.

 

앞으로 습관으로 자리를 잡을 수 있도록 반복할 수 있도록 하자. 잠들기 전 하루를 되돌아 보면 항상 아쉬움이 남는다. 그래서 자기 전에 무언가를 더 하다가 잠을 드는 편이다. 이러한 것들은 좋지 못한 버릇인 것 같다. 자기 전에는 모든 것을 내려놓고 편안하게 잠을 자되 새벽에 일어나 재정비를 하도록 하자. 

'개발💻 > 개발일지' 카테고리의 다른 글

[개발 일지] 23. 10. 18. Wed  (0) 2023.10.22
[개발 일지] 23. 10. 17. Tue  (0) 2023.10.18
[개발 일지] 23. 10. 13. Fri  (1) 2023.10.16
[개발 일지] 23. 10. 12. Thur  (0) 2023.10.16
[개발 일지] 23. 10. 11. Wed  (0) 2023.10.16