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개발💻/개발일지

[개발 일지] 23. 10. 19. Thur

by Sports Entrepreneur 2023. 10. 22.

 To-do list 

  - Unity 자격증 취득하기

  - C# Developers: Learn the Art of Writing Clean Code

 In progress 

  - Ios & Swift - The Complete iOS App Development Bootcamp

 

 Done 

   - Ios & Swift - The Complete iOS App Development Bootcamp

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Section 1 : Getting Started with iOS Development and Swift 5

                    1. Intro to the Course. What's coming up?

                    2. Download the Course Syllabus

                    3. The Giant List of Resources

                    4. How dose an App Work?

                    5. How to Make an App

                    6. How to Get All the Free Stuff

                    7. Download your Massive Bundle of Assets

                    8. Download the 12 Rules to Learn to Code eBook PDF

                    9. How to Make the Most of the Bootcamp

                    10. How to Get Help When You're Stuck

                    11. Can I use Windows to develop iOS apps? (and other FAQs)

                    12. Developing for ios -Tools and Materials

                    13. Getting set up with Xcode

                    14. Pathfinder

    Section 2 : Xcode Storyboards and Interface Builder

                    15. The I am Rich App

                    16. A Note About the Next Lesson
                    17. Let's Create a Brand New Xcode Project

                    18. A Walkthrough of the Xcode Development Environment

                    19. Let's Design the User Interface!

                    20. Let's Incorporate Some Image Assets

                    21. How to Design and Add an App Icon 
                    22. A Note About the Next Lesson

                    23. Run Your App on Your iPhone or Simulator

                    24. Join the Student Community

                    25. How to Ace this Course

    Section 3 : Xcode Storyboard and Interface Builder Challenge

                   26. What You will Create 

                   27. Step 1: Create a New Xcode Project

                   28. Step 2: Add a Label Element from the Object Library

                   29. Step 3: Add an Image View to the Storyboard

                   30. Step 4: Add an App Icon

                   31. Step 5: Run Your App

                   32. Step 6: Show off Your work!

                   33. Tip from Angela - Habit Building with the Calendar Trick

                   34. What You'll Make by the End of This Module

                   35. Cloning from GitHub and How to Download the L.A.B Project Stubs

                   36. How to Design Your App

   -  Design Patterns for Game Programming

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Section 1: Introduction

              1. Introduction

              2. Join the H3D Student Community

              3. Contacting H3D

              4. Frequently Asked Questions

 

Section 2: The Command Pattern

              5. Commends Part1

              6. Commends Part2

              7. Commends Part3

              8. Commends Part4

 

Section 3: The Flyweight Pattern
              9. Investigating Memory

              10. Scriptable Objects Part1

              11. Scriptable Objects Part2

              12. Unity's ECS Part1

              13. Unity's ECS Part2

              14. Unity's ECS Part3

              15. A little ECS Optimisation Extra 

 

Section 4: The Observer Pattern

              16. Observers Part1

              17. Observers Part2

              18. Observers Part3

              19. Observers Part4

              20. Observers Part5

 

Section 5: The Prototype Pattern

              21. The Prototype Patter

              22. Cloning a Game Object

              23. Dynamic Prefab Creation

 

Section 6: The Singleton Pattern

              24. The Singleton

              25. Using a Singleton 

 

Section 7: The State Pattern

             26. The State Pattern

             27. Creating and Using a State Class

             28. Patrolling the Perimeter

             29. Chasing the Player Part1

             30. Chasing the Player Part2

             31. State Challenge

 

Section 8: The Object Pool

            32. Setting Up the Project

            33. Adding in an Object Pool

 

 Reflect 

회사에서 주어진 일은 계속 변화한다. 그 속에서 나 스스로 가야 될 길을 찾아야 된다. 두 개의 트랙으로 달려야 된다는 것을 최근 들어 배우고 있다. 지금 나에게는 인생에 한번 올까 말까 한 시기이다. 일과 성장에만 집중할 수 있는 최적의 기간이다. 아직 젊고, 책임질 가정도 없다. 과거의 나를 그리워하기보다는 지금 이 순간의 소중함을 감사하자. 

그렇기에 시간을 효율적으로 잘 사용하고 싶다. 방향성이 중요하다. 회사가 나아가는 방향 내가 그리는 전문가로서의 그림을 확실히 구분해야된다고 믿는다. 연차가 쌓이고 있지만, 시장에서의 경쟁력 있는 개발자가 되기 위해서는 전략과 차별화가 필요하다. 일단 Unity엔진 전문가와 C# 문법 마스터가 되자. 그리고 개발의 공통분모인 Design과 Architecture에 대해서 심도 있는 전문가가 되도록 하자.

어떻게 하면 제대로 성장할 수 있을까 고민을 해보자. 그리고 해야될 것과 하지 말아야 될 것을 극명하게 구분 후 실천하도록 하자. 

 

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