【 To-do list 】
- Unity 자격증 취득하기
- C# Developers: Learn the Art of Writing Clean Code
【 In progress 】
- Unity certified professional programmer
【 Done 】
- Ios & Swift - The Complete iOS App Development Bootcamp
Section 1 : Getting Started with iOS Development and Swift 5
1. Intro to the Course. What's coming up?
2. Download the Course Syllabus
3. The Giant List of Resources
4. How dose an App Work?
5. How to Make an App
6. How to Get All the Free Stuff
7. Download your Massive Bundle of Assets
8. Download the 12 Rules to Learn to Code eBook PDF
9. How to Make the Most of the Bootcamp
10. How to Get Help When You're Stuck
11. Can I use Windows to develop iOS apps? (and other FAQs)
12. Developing for ios -Tools and Materials
13. Getting set up with Xcode
14. Pathfinder
Section 2 : Xcode Storyboards and Interface Builder
15. The I am Rich App
16. A Note About the Next Lesson 17. Let's Create a Brand New Xcode Project
18. A Walkthrough of the Xcode Development Environment
19. Let's Design the User Interface!
20. Let's Incorporate Some Image Assets
21. How to Design and Add an App Icon 22. A Note About the Next Lesson
23. Run Your App on Your iPhone or Simulator
24. Join the Student Community
25. How to Ace this Course
Section 3 : Xcode Storyboard and Interface Builder Challenge
26. What You will Create
27. Step 1: Create a New Xcode Project
28. Step 2: Add a Label Element from the Object Library
29. Step 3: Add an Image View to the Storyboard
30. Step 4: Add an App Icon
31. Step 5: Run Your App
32. Step 6: Show off Your work!
33. Tip from Angela - Habit Building with the Calendar Trick
34. What You'll Make by the End of This Module
35. Cloning from GitHub and How to Download the L.A.B Project Stubs
36. How to Design Your App
- Design Patterns for Game Programming
Section 1: Introduction
1. Introduction
2. Join the H3D Student Community
3. Contacting H3D
4. Frequently Asked Questions
Section 2: The Command Pattern
5. Commends Part1
6. Commends Part2
7. Commends Part3
8. Commends Part4
Section 3: The Flyweight Pattern
9. Investigating Memory
10. Scriptable Objects Part1
11. Scriptable Objects Part2
12. Unity's ECS Part 1
【 Reflect 】
지금은 개발 공부에 집중해야 된다. 31살에 개발자가 되겠다고 선택을 했다. 컴퓨터도 잘 모르고, 프로그래밍에 대해서 아는 것이 없었다. 그때보다 체중은 20kg이 넘게 불어났고, 연애도 못했다. 곧 30대 중반이 되지만, 아직 주니어 개발자에 성장속도도 기대치보다는 느린 편인 것 같다.
스타트업에서 힘든 일들을 버티면서 많은 시간을 쏟아붓고 있다. 일을 하면 할수록 부족함과 공부해야 된다는 압박감이 나를 짓누르고 있다. 평범한 개발자가 아닌 잘하고 인정받고 싶은 개발자가 되고 싶어서 스스로가 더 힘들게 만드는 것 같다.
노력을 하면 어제의 걱정이 동기가 되지만, 방관을 했을 때는 불안으로 변한다. 나는 운동선수 출신으로서 수학을 배워본 적도 없고, 프로그래밍이란 것도 잘 몰랐다. 그래서 몇 배는 더 노력해야 된다. 내가 선택한 길이기 때문에 멘탈을 잡자.
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